2. januar 2012

Fyld i sofa og stolehynder

Talte med en kunde i sidste uge, hvis møbler kun fejler det, at de var blevet lidt slappe i fyldet. Han ville købe nye hynder, men jeg forklarede ham, at det ikke er nødvendigt. Har man en lædersofa eller læderstol, der er "faldet" sammen i puderne, er det ikke nødvendigt med nye møbler, puder eller hynder. Man kan faktisk udskifte fyldet alene. Det kan lade sig gøre i lige den hårdhed, man har lyst til. Så hvis læderet eller er ok, er det en billig og nem løsning til at få "nye" lædermøbler.
Er man i tvivl om hårdheden kan man på lædersnedkerens værksted se forskellige hårdheder. Så bare ring.

6 kommentarer:

  1. Hej. Jeg har lige købt en brugt lædersofa, men hybderne man sidder på er ret trælse, da de blive flade der hvor man sidder og derfor mangler fylde. Kan du måske hjælpe med hvad det er jeg skal købe for at gøre dem fyldige igen? Mvh. Sarah.

    SvarSlet
  2. Hej Sarah
    Der kan være to årsager til det: Enten er det fordi der er dunfyld i, og så skal de bankes hver gang du har siddet i dem, eller også er fyldet blevet "slapt", som vil ske med tiden, og så skal der nyt fyld i. Den dårlige nyhed er at di ikke selv kan købe fyld til hynder - desværre. Det købes hos producenterne, og de sælger ikke til private. Herudover er det ikke "bare lige" at få nyt dunfyld i en hynde:-). Den gode nyhed er dog, at hynderne bliver som nye med nyt fyld, og det er ikke specielt dyrt at få lagt i. Mit forslag vil være at du sender et billede af dine hynder til min mail adresse - info@laedersnedkeren.dk, så skal jeg se hvad det vil koste at få nyt fyld i dine hynder. Herudover skal vi så have talt om hvilken type fyld du gerne vil have i. Hårdt/ blødt osv. Jeg glæder mig til at se din sofa. Håber mit svar kunne bruges. Hilsen Rene

    SvarSlet
  3. Hej Rene
    Jeg håber du vil tage imod mit spørgsmål selv om det omhandler en stofsofa. Jeg har købt den uden ryghynder/-puder (udstillingsmodel) så min plan er at købe monteringspuder og så selv sy betrækket. Mit spørgsmål er så hvad der er bedst at vælge som fyld? Jeg synes dunfyld virker for blødt for jeg vil gerne have det minder mere om en hynde end om en hovedpude. Har du en god ide til hvad jeg kan vælge?
    På forhånd tak.
    Med venlig hilsen Tanja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanja.
      Jeg vil foreslå du får fyld, hvor der er skumkerne og duntop. Det er ret formstabilt, og stadig behageligt.
      Prøv at læse lidt her for at få lidt mere information http://www.laedersnedkeren.dk/udskiftning-af-fyld-i-hynder.html. Herudover kan jeg godt give dig et tilbud på fyld alene eller syet i stof. Du er velkommen til at sende mig en mail. Se mail adresse på min hjemmeside.
      Held og lykke med sofaen, og tak for dit spørgsmål.
      Venlig hilsen
      Rene

      Slet
  4. Hej, vi har et par Børge Mogensen sofaer der trænger til nyt fuld i puderne hvad koster dunfyld til een pude, da der jo er tale om ialt 20 puder, så måske skal jeg glemme det og bare acceptere at de er slatne, vi er ikke til koldskum.
    Og en af de tre sofaer, har i dag koldskum i, og vi hader denne sofa.

    SvarSlet
  5. Kan man få mere fyld i faste sæder og sidestykker, mener der er koldskum i?
    3 og 2 pers. sofaer.

    SvarSlet